Гейміфікація під час викладання генетики у Київському національному університеті технологій та дизайну

  • Т. Г. Щербатюк Київський національний університет технологій та дизайну, Україна, 01011, м. Київ, вул. Мала Шияновська, 2 https://orcid.org/0000-0003-1144-8006
  • О. А. Охмат Київський національний університет технологій та дизайну, Україна, 01011, м. Київ, вул. Мала Шияновська, 2 https://orcid.org/0000-0003-0927-8706
Ключові слова: експресія генів, викладання генетики, гейміфікація

Анотація

Відомо, що теоретична компетентність по ряду професійних питань не гарантує успішність практичної діяльності. Так само очевидний факт, що краще запам'ятовуються та залишають яскравий слід емоційно пофарбовані події. Перелічені психологічні закономірності є основою такого інтерактивного методу навчання, як рольова гра. Для того щоб не відставати від вимог часу, викладачеві необхідно стати Homo ludens – людиною, яка грається: впроваджувати в процес навчання ігрове моделювання. Незважаючи на те, що з часів обґрунтування філософії гри нідерландським істориком культури Johan Huizinga минуло 87 років, кожне покоління педагогів, з урахуванням конкретних обставин, знаходить нові аспекти, удосконалює педагогічні інструменти. Мета. Створення та використання ігрових форм при викладанні генетики шляхом театралізації процесів експресії генів. Методи. Театралізація, режисерські прийоми. Результати. У роботі викладено досвід використання ігрових форм (гейміфікації) у викладанні генетики, а саме, молекулярних основ спадковості, на кафедрі біотехнології, шкіри та хутра факультету хімічних та біофармацевтичних технологій Київського національного університету технологій та дизайну (КНУТД). Висновки. Активні ігрові компоненти на основі театралізованого дійства мають певний потенціал та можуть бути корисними у процесі викладання генетики.

Посилання

Kushnir A. O. The use of gamification during the training of future primary school teachers. Spiritual-intellectual upbringing and teaching of youth in the 21st century. 2023. P. 391–393. https://doi.org/10.58962/2708-4809.WSNOS.2023.72. [in Ukrainian]

Toryanik V. N. Development of the critical thinking of students at the study of molecular biology. Topical issues of natural science and mathematics education. 2015. Vol. 2 (10). P. 81–87. [in Ukrainian]

Dehtiarova H. Visualization as an important means of effective communication in the process of training. Social communications: theory and practice. 2020. Vol. 10. P. 93–110. [in Ukrainian]

Ivanova O. A. Development of critical thinking of students during the study of natural disciplines. Innovative pedagogy. 2024. Vol. 67 (1). P. 85–89. https://doi.org/10.32782/2663- 6085/2023/67.1.18. [in Ukrainian]

Yanitskaya L. V., Posternak N. O., Bilyavsky S. M. Conceptual principles of educational process management in the discipline "molecular biology" Science and technology today. 2024. Vol. 13 (41). P. 797–808. https://doi.org/10.52058/2786-6025-2024-13(41)-797-808. [in Ukrainian]

Mokrousova O. R., Okhmat O. A., Shcherbatyuk T. G. Impact of educational popularization of genetics on the development of society. Proceedings of the 10th International conference on advanced materials and systems, Bucharest, Romania, 30–31 October 2024, ICAMS 2024. P. 150–154. https://doi.org/10.2478/9788367405805-021.

Verbivskyi D. S. Historical and pedagogical analysis of educational innovations: foreign experience. Innovative pedagogy. 2024. Vol. 67 (1). P. 142–145. https://doi.org/10.32782/2663- 6085/2023/67.1.30. [in Ukrainian]