Дидактичні можливості науково-освітньої онлайн-платформи LabXchange для навчання генетики у педагогічному ЗВО

  • В. М. Торяник Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Україна, 40002, м. Суми, вул. Роменська, 87 https://orcid.org/0000-0003-0590-1345
  • Л. П. Міронець Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Україна, 40002, м. Суми, вул. Роменська, 87 https://orcid.org/0000-0002-9741-7157
Ключові слова: дистанційне навчання, освітньо-наукова онлайн-платформа, LabXchange, генетика, вища освіта

Анотація

Мета. Висвітлити можливості науково-освітньої платформи LabXchange для дистанційного навчання генетики здобувачів вищої освіти за спеціальностями 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) та 091 Біологія. Методи. Контент-аналіз, опитування, узагальнення. Результати. Створена науковцями освітня онлайн-платформа LabXchange надає користувачам безкоштовний доступ до високоякісної наукової освіти за допомогою різноманітних онлайн-інструментів. Комплексна навчальна програма із загальної генетики для здобувачів вищої освіти на LabXchange включає типи контенту, які перетворюють стандартний науковий матеріал у захоплюючі інтерактивні візуалізації, що сприяє кращому розумінню складних концепцій, надають можливість здійснити генетичні експерименти у віртуальних лабораторіях з сучасним обладнанням, допомагають індивідуалізувати освітній процес, зробити цікавим і доступним, відкриває нові можливості для розвитку навичок критичного мислення, креативності та самостійності. Висновки. Науково-освітня онлайн-платформа LabXchange є інноваційним ресурсом навчання генетики здобувачів вищої освіти, оскільки виконує важливі дидактичні функції. Досвід її використання здобувачами освіти педагогічного університету є корисним для формування їх професійних компетентностей.

Посилання

Strilkova T. O., Telezhkina O. O., Babichenko O. Yu., Kalmykov O. S., Pyataikina M. Remote technologies – methods of dynamic perception of information as a basis for updating the content of education. New Collegium. 2020. No. 3. P. 25–33. [in Ukrainian]

Pivnenko Yu. V., Stadnychenko K. V. Peculiarities of using electronic educational content in the conditions of modern education. Information and communication technologies in education. 2023. Is. 61, Vol. 2. P. 215–221. doi: 10.32782/2663-6085/2023/61.2.43. [in Ukrainian]

Pushkaryova T. O., Topuzov O. M. Integrative and active pedagogy: monograph. Kyiv : Pedagogical thought, 2019. P. 134. [in Ukrainian]

Professional standard for the professions «Teacher of primary classes of a general secondary education institution», «Teacher of a general secondary education institution», «Teacher of primary education (with junior specialist diploma)». Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v2736915-20. [in Ukrainian]

Scientific and educational platform LabXchange. Retrieved from: https://www.labxchange.org.

Howard Hughes Medical Institute (HHMI) online educational platform. Retrieved from: https://www.biointeractive.org/about.

Educational resource of a multimedia campaign Ricochet Creative Productions. Retrieved from: https://www.ricochetscience.com/.

Educational games and animated interactives. Retrieved from: https://educationalgames.nobelprize.org/educational/. [in Swedish]